Vi bruker cookies for å forbedre nettsiden. Opplysningene kan ikke knyttes tilbake til deg.

Hvordan brukersentrert design gjorde Skyworker til en suksess

TechTalk
DesignTalk
StrategyTalk
Matias Mjåvatn
28.10.2024

Da vi i Aboveit utviklet Skyworker, ønsket vi å skape en brukervennlig løsning som forenkler arbeidsflyten for bedrifter som jobber med feltleveranser.

I dag er Skyworker en alt-i-ett-plattform som dekker alt fra salg og prosjektstyring til ressursallokering, tilbud med digital signatur, sjekklister og timeføring. Helt fra start fokuserte vi på brukernes behov. Hvordan gjorde vi det?

- Gjennom intervjuer med over 300 bedrifter

- Analyse av forretningsprosesser

- Kartlegging av spesifikke behov

Dette ga oss et solid grunnlag for videre utvikling og innsikt i felles behov for bedrifter som jobber med salg og leveranser i felt. Vi lærte også at utrolig mange bedrifter, spesielt i SMB markedet (små og mellomstore bedrifter), benytter seg av flere ulike systemer for forskjellige formål. Eksempelvis brukte samme bedrift en løsning for salg, et system for prosjekter, en app for arbeidsordre, et eget system for timeføring, et eget system for dokumentasjon og et system for avvikshåndtering. Det er både kostbart og lite effektivt å benytte mange ulike systemer, i tillegg til å være lite brukervennlig for de ansatte.

Dermed utviklet vi Skyworker til å bli et produkt som svarer til flere behov i samme løsning. Ikke bare sparer dette en bedrift for kostnader, men det effektiviserer også arbeidshverdagen ved å være tilpasset brukerne.

Den brukerfokuserte tilnærmingen har ikke bare spart oss for utviklingskostnader, men har også gjort Skyworker til et verktøy som virkelig møter markedets krav og som effektivt brukes av kundene fra første dag.
Matias Mjåvatn, direktør for produkt, Aboveit

Brukerinnsikt: En lønnsom investering i produktutvikling

Ved å tidlig investere tid i å forstå brukerne, reduserte vi de totale utviklingskostnadene for produktet. Endringer i designfasen krever langt mindre ressurser enn justeringer som gjøres når produktet allerede er i utvikling eller produksjon.

Vi laget brukerprofiler som representerer typiske roller innenfor ulike bransjer, som prosjektledere, feltarbeidere og arbeidsledere. Ved å ha et tydelig fokus på det som er viktigst for brukerne, unngikk vi både unødvendig utvikling og unødvendige kostnader.

Skyworker: Skreddersydd for brukernes behov

Skyworker er spesielt utviklet for å møte brukernes behov for effektiv og sømløs arbeidsflyt. Gjennom en brukerfokusert designprosess har vi skapt et produkt som strømlinjeformer forretningsprosessen fra salg til leveranse, reduserer administrativt arbeid, og gir enkel oversikt over ressursallokering, arbeidsoppgaver og tidsfrister.

Har du en idé til en ny app eller et nytt system, og er nysgjerrig på hvordan vi i Aboveit jobber med produktutvikling? Eller vil du se hvordan Skyworker kan forenkle forretningsprosessen og hjelpe din bedrift med bedre kontroll på salg, prosjektstyring, ressursallokering og timeføring?

Mer påfyll

Kan et CMS virkelig revolusjonere måten du jobber på? Svaret er ja.

10.12.2024

-

Anne-Margrethe Mathiesen

TechTalk
StrategyTalk

Les og lær om hvordan Sanity CMS og Aboveit kan revolusjonere innholdshåndtering. Fleksible løsninger, effektiv publisering og ekspertise tar din bedrift til neste nivå.

Hva er UX-design, og hvilken verdi gir det din bedrift?

10.11.2024

-

Ståle Torger Stokke

DesignTalk
StrategyTalk

Enten du lanserer et nytt produkt eller optimaliserer et eksisterende, vil UX-design hjelpe deg med å nå dine forretningsmål raskere, mer effektivt, og med en mer fornøyd kundebase. Gjennom UX-design kombineres innsikt om brukernes atferd med teknologi og forretningsstrategi for å skape produkter som både oppfyller kundens behov og støtter bedriftens mål.

Aboveit kåret til Gaselle-bedrift for andre år på rad

31.10.2024

-

Erlend Høiby Johannessen

Wins
Insider
StrategyTalk
Point of view

Vi er utrolig stolte over at Aboveit er kåret til Gaselle-bedrift for andre år på rad! Dette betyr at vi er en av de 2% mest fremgangsrike og lønnsomme vekstbedriftene i Norge. Hvert år gir Dagens Næringsliv anerkjennelse til selskaper som viser rask og bærekraftig vekst.

Hvordan bruke AI-prompter til å lage godt innhold?

11.10.2024

-

Anne-Margrethe Mathiesen

AiTalk
DesignTalk

Kunstig intelligens (AI) og språkmodeller kan være en viktig bidragsyter for innholdsproduksjon. Her kommer konkrete tips for å lage målrettet og relevant innhold ved å finjustere bruken av AI-prompter. ‍